Få -25% på neste kjøp* 🎄🎁 Hent kode her

Salgs- og leveringsvilkår

Milrab AS kjøpsavtale

Du som forbruker inngår kjøpsavtale med: Milrab AS
Adresse: Karl Johans Gate 1, 0154 Oslo, Norge
E-post: support@milrab.no
Telefon: 53 69 78 78
Organisasjonsnummer: 997 595 262

Priser

Prisene du finner på Milrab.no inkluderer alltid MVA og tollavgifter.

Frakten er spesifisert i handlekurven og varierer ut fra ditt bosted og hvilket fraktalternativ du ønsker.

Informasjon om totalkostnaden som skal betales av kunden, inklusive alle gebyrer (f. eks moms og avgifter) og leveringskostnader (f. eks porto og frakt) vil fremkomme i ordresammendraget før bestillingen legges inn.

Milrab.no tar forbehold om at taste- og trykkfeil samt tekniske problemer kan oppstå i forbindelse med prissetting og forbeholder seg retten til å kansellere og justere fakturabeløpet ved åpenbare feil.

Produkter som for eksempel har en rabatt på 95% eller en salgspris på 0,- er ikke normalpris, men utilsiktede feil som dessverre kan oppstå i systemet.

Rabattkoder

Rabattkoder gjelder ikke kampanjevarer, varer med nedsatt pris, Milrab-pris eller andre merkinger, elektronikk, optikk, Garmin, Amundsen, Härkila eller Outlet.

En rabattkode vil for eksempel ikke fungere på produkter tilgjengelig på Outlet, 3 for 2 eller Black Week-salg.

Produkter merket med "Milrab-pris" er sesongprodukter hvor prisen oppdateres jevnlig. Rabattkoder fungerer ikke på disse produktene.

Kun én rabattkode kan benyttes per ordre. Untakk kan forekomme.

Betaling

Milrab.no samarbeider med Klarna for å kunne tilby deg nye måter å betale på i kassen. Sammen tilbyr vi følgende betalingsmetoder:

  • Faktura 30 dager
  • Delbetaling
  • Kortbetaling

Ved å handle på Milrab.no godtar kunden en avtale som Milrab AS har med Klarna for betalingstjenester, samt deres bruksvilkår og databeskyttelsesinformasjon:

Les mer om betaling via Klarna her.

Frakt

Vi sender normalt med Bring, med mindre annet er avtalt. Vi forbeholder oss retten til å avvike fra - eller endre oppgitt leveringstid uten å gi beskjed på forhånd.

Uavhentede pakker vil bli belastet et gebyr på kr 99 + frakt tur/retur av gjeldende ordre, for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.

Ekspedering av ordre

Normal frakttid er 1-5 virkedager avhengig av ditt bosted. Varer som ikke finnes på lager ved bestilling er spesifisert i produktbildet i nettbutikken og vil der gi deg informasjon om når den er ventet inn. I disse tilfellene (dersom ønskelig), kan bestillingen deles opp, da med fraktkostnader tilknyttet hver sending.

Standarden vil være at vi holder alle varer på lageret til hele din bestilling er komplett, og kan sendes som en sending. Dersom du har spørsmål angående hvordan dette fungerer eller din ordre kan du kontakte kundeservice her

Produktinformasjon/bilder

Alle oppgaver og data som finnes i Milrab sitt produktinformasjonsmateriell og prislister kan bli endret/justert uten særskilt varsel. Forandringer som har funnet sted på allerede bestilte varer, vil kundene bli underrettet om.Det tas forbehold om feil i produktinformasjonen på web da dette kan endres fra produsent uten forvarsel. Milrab er da ikke erstatningsansvarlig i etterkant.

Reklamasjoner

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Etter seks måneder er det din plikt å påvise at mangelen var der ved leveranse, og ikke har blitt forårsaket av deg eller ditt bruk. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å ta kontakt med oss på support@milrab.no.

Dersom det foreligger en mangel ved tingen og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangelsbeføyelser:

  • Holde kjøpesummen tilbake
  • Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
  • Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetning at varen er i samme stand og mengde, § 51)
  • Kreve erstatning

Hvis selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen (vi tolker dette løper fra tingen er kvittert inn til milrab.no ) har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader, § 30.

Prisgaranti

For at du som kunde skal være trygg på at vi alltid har lave priser, har vi prisløfte på våre varer. Vi gjør vårt ytterste for å holde riktig prisnivå i forhold til markedet, men skulle du likevel finne et produkt vi fører (produktet må ha identisk SKU/produktnummer), til en lavere pris i en annen nettbutikk, vil vi justere prisen på ordren din til det samme beløpet. Dette prisløftet gjelder både før og under bestilling. Alt vi trenger for å justere beløpet på din ordre, er en direktelink til produktet i nettbutikken du har funnet varen. Denne linken skriver du enkelt inn i kommentarfeltet i kassen før du bekrefter ditt kjøp. Den konkurrerende nettbutikken må være norsk og ha lager i Norge, samt ha varen det gjelder på lager. Prisgarantien gjelder i 30 dager.

*Prisløfte gjelder ikke for kategoriene elektronikk/profilering eller ved bruk av rabattkoder.

Skade på varen

Hvis du oppdager at pakken er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang. Etter levering skal kunden så snart det er mulig foreta en undersøkelse av den leverte varen. Oppdager du en transportskade først når åpner emballasjen må du snarest ta med deg hele forsendelsen inklusiv emballasjen tilbake til postkontoret og fylle ut et skadeskjema. Postkontoret hjelper deg med utfyllingen av standard skadeskjema. Vi i Milrab kan også bistå dersom du har spørsmål rundt dette. 

Du kan kontakte oss her.

Mangelfull vare

Ved eventuelle mangler eller fabrikasjonsfeil på solgte varer som forelå på leveringstidspunktet og som ikke skyldes kjøperen eller forhold på hans side, har Milrab ubetinget rett til, for egen kostnad, å rette mangelen eller foreta omlevering. Etter levering skal kunden så snart det er mulig foreta en undersøkelse av de leverte varene. Ved bestilling av profileringsutstyr som for eksempel tekstiler, er det særlig viktig at en komplett oversikt over mangler eller andre avvik rapporteres til oss. Når Milrab foretar retting eller omlevering kan ikke kjøperen gjøre ytterligere endringer.

Angrerett

Hos Milrab har du 100 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av denne retten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 100 dager fra da du mottok varen. Dersom fristen er utløpt, vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden.

Du vil motta en kvittering fra Posten når du leverer inn pakken; vennligst ta vare på denne frem til du har fått bekreftelse på at returen din er mottatt og behandlet hos oss. Uten kvittering står du selv ansvarlig for pakken frem til den er registrert som levert til Posten.

Returfrakt betales av kunden, og vi har en fast fraktkostnad på 69kr ved retur. Merk at angreretten kun gjelder for forbrukere og ikke for bedriftskunder.

Av hygieniske årsaker kan ikke undertøy byttes eller returneres. Sports-BH kan returneres, men den må være uten deodorantflekker eller lukt.

Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi ved kjøpstidspunktet innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet returen din. Du vil motta en e-post når returen er ferdigbehandlet (1-3 uker fra innsendelse). Har du betalt med kort, vil beløpet tilbakeføres til det samme kortet du benyttet ved kjøpet.

Hvis du skal returnere hele eller deler av ordren din og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Hvis dette ikke gjøres, kan purregebyrer påløpe før returen din er mottatt og behandlet. Purregebyrer er kundens ansvar. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller via www.klarna.com/no/kundeservice.

Vi oppdaterer fakturaen så snart returen din er behandlet. Dersom du allerede har betalt fakturaen, vil Klarna ta kontakt for å få kontonummeret ditt slik at de kan sørge for tilbakebetaling.

Dersom du opplever avvik mellom returnerte varer og faktura/betaling, må du ta kontakt innen 30 dager slik at vi kan undersøke saken og eventuelt etterlyse varer.

Ubrukte varer
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur eller angrerett, må varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Dette innebærer at varen må være i originalemballasjen, med alle merkelapper intakte, og uten lukt, merker eller pels fra husdyr. Sko kan ikke testes utendørs eller på trening dersom de skal returneres.

Vennligst merk at skoesken ikke kan brukes som sendingsemballasje, da den vil bli ødelagt. Sko og andre varer må pakkes inn i en separat sendingsemballasje slik at originalemballasjen som hører til produktet forblir uskadet. Hvis originalemballasjen er ødelagt eller fjernet, vil varen bli ansett som brukt.

Brukte varer
Hvis du returnerer en brukt vare, vil vi vurdere varens verdireduksjon og tilbakebetale varens reduserte verdi. Varer uten originalemballasje eller merkelapper, eller varer med lukt, merker eller pels fra husdyr, vil bli betraktet som brukte, og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling. Elektronikk, inkludert pulsklokker, anses som brukt hvis emballasjen er åpnet.

Kansellering/endring på bestilling
Hos Milrab ønsker vi å levere pakken så raskt som mulig. Vi benytter derfor et robotsystem på lageret, som gjør det teknisk umulig å kansellere et kjøp eller gjøre endringer etter at ordren er fullført.

Garanti

Milrab garanterer varene mot fabrikasjonsfeil i samme tidsrom som varene er garantert fra Milrabs distributører, dette er som regel minimum ett år, maksimum fem år regnet fra leveringstidspunktet. Ved material- eller fabrikkfeil, reparerer eller bytter vi varen.

Garantien gjelder ikke

  • Feil oppstått ved unormal bruk eller ytre påvirkning.
  • Kostnader for montering/demontering av feilaktig vare.
  • Kostnader for reparasjon ved et annet verksted en det som er avtalt med.
  • Reisekostnader.
  • Eventuell følgeskader forårsaket av den feilaktige varen.
  • Rene slitedeler og forbruksvarer som for eksempel mus, musmatter, blekkpatroner, tastatur, m.m. Utover dette følger vi kjøpslovens regler.

Milrab svarer heller ikke for tap i næringsvirksomhet.

Produktansvar

Hvis de solgte varer volder skade på ting og dette skyldes at det ikke bryter med den sikkerhet som bruker eller allmennhet med rimelighet kunne vente, er Milrab erstatningsansvarlig i den utstrekning slikt ansvar i følge av lov 23. desember 1988 nr. 104 om produktansvar. Andre følgeskader erstattes ikke.

Vilkår for godkjent retur

All original innhold og produktemballasje må være intakt. Vær oppmerksom på at det er du som kunde som er ansvarlig for at produktet er forsvarlig pakket Produktet kan prøves på for å se at størrelsen er riktig, men skal ikke brukes.
Klær som kommer i retur skal ikke ha lukt eller være møkkete.
Produktet må framstå som nytt, og kan ikke ha noen synlige bruks-merker. Id-lapp skal ikke være brutt eller dratt fra produktet. Id-lappen garanterer at plagget er nytt. Av hygieniske årsaker tar vi ikke undertøy tannbørster, ørepropper og munnbind/ansiktsmasker i bytte / retur. Det må ikke teipes eller skrives direkte på produktets emballasje.

Force majeur

Er Milrab forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Milrab fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.